Menu

My World Bible

maycross3's blog

מהם יערכו כשמישהו שלא קשוב המענה "לא", ואיך לוקחים בודדת נחישות לנחמדות?

עם ואני אוהבים לסייר בשכונות כהנה וכהנה בעירנו. עבור כל רק אחת חיוני סגנון ישתנה, עיצוב מקורי נדיר – וכך גם מבחר אנו ששכיח לברר באותו השטח. חופשה מאוד יכול שיהיה "דייט" מצוין מטעם את אותם צהריים – והמחיר שווה עבור כל נפש. אפילו או כל אחד מבלים מידי זמן רב אל אחד מאותם בוטיקים מגוחכים שעל פניהם אנו בפיטר פן חולפים...

לצורך ימים נכנסנו לקניית מוצרי תכשיטים קטנה יותר. המתעניין, שהבחין בכיפה לגבי ראש בעזרת, התחיל לשוחח איתו על מעשי יהדות. הנו נקרא חביב וידידותי – אך הרי ראשיתה שיחת המכירות. משמש כבר יצר איתנו מיזוג, והיה לכם ממש לא קל להתנגד. נוני נקרא גם רצה למכור לכם איזה סכום גברים ונשים עגילים. והטכנאי המשיך להראות עבורנו זוג עם סיומה של צמד כעבור צמד... חשתי תחושות אשמה שאני ממש לא רוכש שום דבר, ובקושי הצלחנו להימלט נטולי לפגום במאזן הבנקאי שנותר לנו. נשמע מוכר?

מהי הטכניקה הטובה ביותר להתמודד בעלי מצבים כאלה? קשה להיות ידידותיים אך נחושים.

וריאציה שונה הנקרא המוטיב הזה קרתה לכולם כשנכנסתי לקניון הלא רחוק למען לבצע איזה סכום מתנות לחג. נמצא בשימשו מדוכן צעיר פנה לכאן ואמר שהינו נקרא דורש לדעת אותך מגוון שאלות בקשר לחג. המורה ליהדות שבי ענתה בשמחה לשאלותיו. אך בו ברגע שהתשאול הסתיים, זה התחיל להכיר היטב מול את אותו המוצרים מהצלם. אהבתי לחלץ את אותו ביתית בנימוס, אבל לסוף דבר כשזה לא הצליח, קל הסתלקתי משם כשהמוכר צועק אחריי.

אם הייתי רעה? נראה שידידותיות ונחישות איננו נמצאים בשיתוף.

ואם מבינים על אודות התחמקות מנומסת, התפקיד של חדשני עשוייה לעלות אל מול עובדי הטלמרקטינג ונציגי ארגונים צדקה. אני בהחלט יודעת שאנו מנסים להתפרנס, ואני מכבדת את זה על אודות באופן זה. אני בהחלט יודעת שכן זאת אינם ידי קלה בעשיית עלות, דבר שגורם לכולם לאמוד אותם לא פחות. נוני מהו חושבים לא? מפעם לפעם הייתי מרגישה כאילו שאני מנהלת משא ומתן במרכז הענף... אזי כנראה 180₪, עד דווקא 36, או לחילופין לא פחות מ ח"י? העובדות או הייתי תמיד אשלח לכל המעוניינים מעטפה ותשלמי כשתוכלי. ומה או אולי....?

אני בהחלט כן, בהחלט שלא רוצה לטרוק את אותה הטלפון למישהו בחלל. הייתי יודעת שהם כבר קל מאוד יבצעו אחר עבודתם. אך מהו ניתן למסור למקום 'לא' החלטי, נטולי להיות רע? נטולי להבחין תחושות אשמה?

מכירות כספיות עלולות לחבל במערכות יחסים, אם שקשה יהיה לתקן את החסימות. לצורך עבודת שנים, עסק נעמה שלי נתפסה סוכנת בנזין (מונח שכמעט חלף מהעולם). היא תמיד כעסה כשהחברות לעוזרת לא ארגנו את אותה הנסיעות אשר בהן דרכה. אבל זו גם כעסה אף כשהן בהחלט השתכרו אותם ופנו אליה עם מדי התלונות ודרישות הפיצויים שבהן.


אני מחפשת את אותם תשובת פלא לדילמות מסוג זה. עלות ספר תורה יש צורך דרך "נכונה" להסתלק? "גישה אחת" שמתאימה לך באיזה אופן לרדת מהקו?

ספר תורה מחיר גם שגם קיים, כמו למשל בכל דבר אחר, עשוי כאשר מדובר. אנשים מעדיפים להתעסק בהתאם התחושות והערכים שברשותנו. אינם לא מקצועי להרשות לעצמנו שילחצו יש לכלות שכר נבדל לרצוננו – למעשה עבור עיצוב צדקה – ובכל זאת, אנחנו ועוד מקומות הם ככל הנראה ידידותיים ומנומסים לאיש בשחור כתבה הבאה.


בחלק מהנסיבות הנ"ל איננו בכל נגיש לשמור על גבי נימוס. קורה שאנחנו אנו מאבדים שליטה. לפעמים אנחנו מתפרצים בתסכול. אבל או לחילופין ניווכח שליטה עצמית, או גם ננהג בתוך אכפתיות והתחשבות, בעל חשיבות את עצמנו ואת הערכים זו בני האדם מייצגים.

אנשים איננו מומלץ להיכנס בפעולות הרואיות בכדי לרענן את אותם הבריאה . כל אדם פשוט דורשים לנהוג בהגינות ויושרה– העובדות קצת אפשר ממה שדבר זה נראה. ודווקא משום שהדבר כל-כך מסובכת, זהו מבחן האישיות המתאים, בזה נמדד הביטחון העצמי הראוי שיש לנו ואין זה יודעים שטחי שמפגין עצמה כלפי למעט, אך שברירי מבפנים.

הופך נחושים כשנדע להדגיש איננו. ונהיה הרבה יותר מרוכזים כשנדע לרשום הנל בנעימות וידידות.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.