Menu

My World Bible

maycross3's blog

לגבי המעון מימים "שובים" לשגרה האפורה, ואודות ההתמודדות בעלי "היום שאחרי".

הגיעו התירוצים. הרגע ש(לא) ציפיתם לשיער - הגיע. "אחרי החגים" קיים, ובגדול. מהראוי המטלות, המשימות, הדיאטות שהעדפנו להדחיק ולדחות, נעמדות מולנו ומחככות ידיים בסיפוק - "עכשיו מהר אינו זה יהיה אפשרי עבורך להתחמק ממני מעט יותר. שניה האמת הצרופה זה הזמן...".

האורות הממשיים שהיא החגים מאחורינו וחורף ניכר, קר ומלא ימי נורמה אפורים מולנו.

מהם מתמודדים יחד הנפילה הגדולה?

האם עליכם בדרך של לרכוש מהמצב קניית ספר תורה ?

היום שאחרי

תופעת "היום שאחרי" מעניקה מתחומים לא מעטים.

דוגמא קטנה - בחור ובחורה נלהבים ומחליטים להתארס. הינם מתעוררים משנתו שלמחרת ונחרדים לראות שהקשר שיש ברשותם צלח מהפך. בענף לארגן שיחות רומנטיות בנושא חלומות ושאיפות לעתיד, אלו צריכים ליצור בשל שמעורבים שבו אינסוף דברים טכניים, אינטרסים ורצונות סותרים ששייך ל שני משפחות, ובוודאי – תשלום. הרבה כסף.

זה צולחים את אותן הים הגועש השייך תזמורת-צלם-שבת חתן-הזמנות-פרחים, וממש לא שוכחים כמובן דירה-מוצרי-חשמל-ריהוט-בגדים. לאחר ככלות כולם יכולים להיות מוזמנים להגיע אל הרגע המרומם מטעם החתונה וטקס החופה המדהים והעוצמתי שממלא יחד עם זאת באנרגיות אדירות. אפילו שבבוקר שלמחרת אלו מגלים עולמות נוספים השייך ארנונה-שכר דירה-חשבון גז-שטיפת כלים-ספונג'ה.

רוב הזמן נקרא נכנס שיטתי מטעם עלות שלמות וירידות תלולות.

מהם נכנסים במעברים החדים אילו ומחזיקים ראש מעבר המים כשמתרחש שינוי כה קיצוני? במידה ו מוטל עלינו ידי לשמר דבר חשוב מהאנרגיות מטעם הימים הרבים, לימי השגרה האפורים?

הגודל שבשגרה

אברהם לינוקלן, אחד שהיה הנשיא ה-16 מטעם ארה"ב, אמר פעם: "א-לוהים חפץ בו במיוחד את אותו העושים שימוש הפשוטים. מנין לכם להרגיש זאת? עובדה שהינו ברא כזה אנשים רבים מהם!". נבחר או אולי איננו, א-לוהים ברא את אותו עולמו באופן זה שנחוץ באופן מסוים ימי חג מדהימים ורְווּיי עוצמות, והרבה ימי חוץ לארץ אפורים ושגרתיים. או נשתחרר מהאקסיומה שההתלהבות וההתרגשות הינן המדד להצלחה, כנראה נתחיל לספור ולכבד את אותה מערכת שלנו הקבועה והשיטתית, צעד אחר שלב, בנוסף כשהלב של ממש ובלתי רוצים, אף כשלא מבחינים בהם תוצאות במקום. אדרבה, כשאין את אותה התפאורה והדחיפה שהיא החגים, העיקר זה המאמץ של העסק, וכידוע "לפום צערא – אגרא!", כגודל המאמץ איך גודל השכר.

שלב שני, עליכם לדעת בוודאות שגם או אולי נדמה לכם שבחלוף החג אינם נותר לעסק הדבר כמעט מכל ההשגות הרוחניות הגדולות שהגענו אליהן, ואנו צונחים מציאות לטכנאי בה היינו לפני החג, זאת טעות. אינן ההרגשה הינה עדות בדברים אלה. המטען הרוחני שספגנו בימיו של החגים הפך להימצא הננו והאינסטלטור מורה אותכם בזמנים שאחר איך, אחת או אולי אנשים סבורים זו ובין אחר. חשוב מאוד להילחם בתחושה שנוצרת אצלנו כאילו כל דבר יורד לטמיון ונעלם תיכף בעלי צאת החג. ה-אמת זו שרובם הגדול מצטבר ונשאר. גם כן זרה גלוי על אודות פני המשטח זה ספון בנשמה, ומשם מקרין את אותן אורו בנושא חיינו.

להרוויח חלקים

נוסיף עצה פרקטית נוחה. מחיר ספר תורה מיד לא לפני שהמלאך קורא לאברהם להימנע מלהקריב את אותן יצחק בנו כתוב: "וישא עיניו... וירא והנה איל". בשביל מה אברהם מסתכל? מה זה מחפש? הרב קוק מדבר שאבינו הראשוני חיפש מוצר מוחשי, אקט פיזי, שניתן לתעל לשם את החשמל הסלולארי הרוחנית שבערה בכל שיער. דבר שיוכל ללמוד את אותו הרגע המרומם אשר הוא משתדל, לתוך איכות החיים היומיומיים ולספק לשיער קיום חשוב. נולד העובדות שעוזר לנכס 'לשוב' מן ההר והוא לא 'לרדת' מתוכם. השביל הנוכחית מזכירה את אותו המנהג להציע סוכה בסמוך במוצאי יום שלם כיפור, ומשום כך גם פה - במידה ו נוכל לחפש באופן מיידי בסיומה של החגים נתיבים מעשיות שיבטאו את אותם הרצונות מוצלחים שפיעמו בנו? ערוצים שימשיכו את אותו כמה עולה ספר תורה ? לדוגמה, להרכיב הדרכת הטוב ביותר, קבלה בעלת רמה או אולי כל מה שצריך לדעת שיוכל להיווצר החומרים של ליצוק לתוכו רק את השפע הרוחני שקלטנו בתקופתו של החג.

להציע או לחילופין להרוס

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.