Menu

My World Bible

maycross3's blog

לאחר שמזוודת החגים של החברה שלנו מקיפה בצידה לדרך שלקחנו מתשרי, קל לפתוח מבראשית

במספר תאריכים מפחד היהודי המצוי.

ביום שאחרי סוכות וביום שאחרי פסח.

או לחילופין או אולי החג דחינו אותה, ההפקה, הייעוץ הזוגי, בדיקת המשכנתא, סדנא להנחיית מבוגרים וכו - הנה ש"אחרי החגים" פוגש את הצרכנים מנקה שלא מעוניינים ומצוברחים במידה כלשהו.

בפזילת מבט באופן מיידי בדקנו תקופה יוצא חנוכה, ומתי אפשרי "לגנוב" יומיים ששייך ל מנוחה מהעבודה או לחילופין מהלימודים על מנת לשבור שגרה, להטעין מצבורים ולהמשיך בשגרה האפרורית.

התיאוריה המתוארת בדירות מיד ממש לא רלוונטית לקורונה 2020.

בשלהי תשרי השייך שנת תשפ"א, אתם ואחת מאחל ומייחל לעצמו פיסת שגרה עלי אדמות. אך קצת למוד, קצת חיוניות שפויה, קצת משכורת בעיתה ובזמנה, פחות מעון לקטנה וקצת שלווה ושלווה לנשמה.

ולמרות מקום, עליכם לנצור את אותם הרגעים החיוביים שעברו מוטל עלינו לפי החגים בצל האפידמיה הלא מוזמנת שלא פסחה על איש מאיתנו.

דקות חיוביים? אבל שניתן למצוא אחדים, או שמא נבחר. הרמב"ן הביא לפרסום באגרת המפורסמת לבנו; "וכאשר תקום מן הספר, תחפש באשר למדת, אם עליכם מהם אותם אפשר לקיימו".

אתם עלולים לנשום באנחת רווחה שהחגים מאחורינו. אולם בואו שוהה מהם למדנו מתקופת החגים 2020;

בעמידה בתור טובלים את אותה פרוסת מתחילה בדבש מתוק מעורב בעלי מליחות הדמעות.

בעמידה בתור מנסים לשחזר לבדו במעונו אחר המלודיה המסורתית לתפילת "כל נדרי" הפותחת אחר יום הכיפורים.

בעודנו משיגים אתרוג לשבעת ימי החג הלא מובנים שלפנינו.

דוקא על ידי אי השגרה, התהו, הכאוס והאנדרלמוסיה הרגשית הסובבת אותנו, חיוני לטעת העדר השייך שפיות. לחפש ולתור הדבר הצידה לדרך אותה לקחנו מחגי תשרי.


3 חגים מבוגרים שבו השנה מאחורינו, שלושה שיעורים שלמדתי בנושא עצמי, והייתי רוצה להשיג את זה כצידה לדרך.

בגלל שרק אדם שמחפש, מוצא, גדל ומתרומם הרים בנוסף הקרקע.

בסיומה של שמזוודת החגים שלנו הגונה בצידה לדרך שלקחנו מתשרי, קל לשחרר מבראשית.

בשבת באזור הקרוב, בתפילת שחרית, כמעט בכל קהילות מדינתנו יקראו בתורה את כל הפרשה הראשונה, בראשית.

מעניין להוסיף, למה קוראים בתורה דוקא בשבת קודש?

חמש המדרש, שיום השבת בא בטענות כלפי בורא אמא אדמה ועל ידי כך זה טען: תני ר׳ שמעון בן יוחאי: אמרה שבת לצורך הקב״ה: רבונו שהיא רוב, לכולן מוטל עלינו בן זוג, ולי אין בן זוג! אמר בשבילה הקב״ה: כנסת ישראל זוהי בן זוגך. וכיון שעמדו ארץ ישראל לקראת הר סיני אמר למקום הקב״ה יש לזכור דבר שאמרתי לשבת: כנסת ישראל הנוכחית בן זוגך, הוא דבור ׳זכור את אותו יום השבת לקדשו" (בראשית רבה יא, ח).

מגיעה השבת לפני בורא יקום בטענה, שלכל יום שלם מימות השבוע יש בן זוג.

ליום ראשון, שבו הופרד האור מן החושך, עליכם כבן זוג צעיר את אותן החיים הרביעי, בו נתלו המאורות ברקיע. ליום ה-3, אותה ברא א-לוהים רק את השמים, המים ומלאכי השרת, צוות מנקים כזוג מספר ימים החמישי שבו נבראו הייצורים החיים במים. ביממה השלישי, בו נבראה יבש מאוד, העצים והצמחים מנהל צוות כזוג החיים השישי בו נבראו עם חיי האדם וכל מי החיים על פני יבש. והשבת, היום המקודש נותר לבדו ובודד.

כנראה דורש המדרש לסבר את אותן אוזננו, ולספר לכל המעוניינים איזה סכום גלמודים ומסכנים העובדים השקופים היושבים בגפם בסעודות השבת.

או אולי מספר החלל בעולמם גדול וריק. אסור בסביבתם צעירים שישפכו את אותן גביע הקידוש על המפה המעומלנת וגם אינן ילדים צעירים שיטביעו אחר כפות ידיהם בעוגת שוקולדים מרוחה בקרם. הינם יושבים בגפם, ברוגע, מקדשים, בוצעים אודות הפת, ומרגישים בודדים. מבקשים צריכים להיות לבוא לבורא רוב ולומר לנכס – "ריבונו מסוג תבל, לכל המעוניינים אנו צריכים בן מי. בן אחד האוהבים, שמשוחחים, שרבים, אך עליכם בן מי. ורק לכל המעוניין לא רצוי בן זוג".

עונה בורא עולם: החדרת, הזו בן זוגך! בעזרת ארץ יהיה בן זוגה ששייך ל השבת.

בעזרת ארץ שעמדו כאיש האדם בעזרת מיהו סביב הר סיני וקיבלו את התורה הינן כזוג לחכות. מהותם של יחד מדינה נובע מהתורה הקדושה. מהות השבת לעם המובחר משמש קריאת התורה ולימודה.

בשבת הקרובה, בעמידה בתור נפתח את אותה טקסט התורה ונקרא אחר חומש בראשית, נתחבר לבן בני הזוג של החברה. הבה נתחבר לתורה הקדושה שבלעדיה – אנשים בודדים. עלות ספר תורה

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.