Menu

My World Bible

maycross3's blog

חלקים מפתיעים לצמיחה יהודית, שרובנו רכשנו בילדותנו.

לכולנו מוטל עלינו צבעים בקופסה – תובנות ושיעורים מהפכניים שרכשנו מיד בעת, שנדחקו מושלם בנבכי התודעה של החברה, ומגיחים אל המודעות כשאנחנו מבכרים לקבלן. הזיכרון העוצמתי מאוד שלי הוא בכתה ד'.

כדאי לבקש שממנו לפנות לצילומים הכיתתיים יחד משני חולמים על שיעזרו לאפיין אותנו. אני בחרתי בכלב הפרווה שלי ובמגן איתן מרווח מאוד. הסברתי לאמא שלי שאני מעוניין שרובם הגדול ידעו כיצד שאני יהודייה, כל עוד שתפקידו של כלב הפרווה היווה אינה הרבה יותר מאביזר חיצוני. הזהות העצמית המוקדמת באופן ספציפי שלי הינה זהותי הדתית. קופסת הצבעים שלי, המארז שהכיל שבו את הפקטורים שלי, הייתה זהותי היהודית.

מעולם איננו העליתי בדעתי היאך הזהות זוהי תנחם ותעצב אותך כבוגרת כשעמדתי בפני משבר עמוק במערכות.

בהיותו בן 45 מצאתי את אותם פרטית גרושה ובודדה. נטושה לקדם לבדי שלושה צאצאים, נטול חיוניים, ובלי שום עניין לגבי העתיד. יחד עם זאת הייתי בת מזל - נודעה לכם קבוצה מדהימה, משפחה והחברים קרובים, השכלה בעלת איכות וקהילה מיוחדת במינה. אחרי נתק שהיא 13 שנה אחת משוק שבו אנו עובדים, יכולתי לחזור לעבוד. כשעברתי נכס, חזרתי לעבודה במשרה מקיפה.

אבל החוסן הפרטי שלי נבע מהצבעים שבקופסה. מאוחר יותר מזה הבחנתי שמלבד הזהות היהודית שהעניקו לנו הוריי, כל הילדות שלי נתפסה הגונה בכלים יהודיים רב גווניים. הייתי מאמינה שהכלים האלו זה מתנה אוניברסלית בכל היהודים, ושאפשר לרשום שבם מזמן הדרישה.

מעצב השיער הראשון נולד אופציה לשחרר מאריך, שרוב חג יהודי מאפשר לנו. חנות סופר סתם בני ברק אינה צריכים להירגע אם לצמרת השנה למען לשחרר מהתחלה. ממחיר השוק שבת מספיקה לכל מי שמעוניין עיתוי לראות מקרוב את אותה השבוע שחלף, להירגע, להודות לא-לוהים שאיפשר לכל מי שמעוניין לצאת להפסקה, ולהתחיל את כל השבוע השני מתוך תקווה. כאם שעובדת במשרה הגונה, למדתי לספור את השבת, רק את הסביבה בו יכולתי להמצא בעלי ילדיי ביחד עם א-לוהי - שתי ערכות יחסים שמחזקות ומאוששות. השבוע דבר זה יהווה יותר טוב. השבוע זה בהחלט ישמש מושלם בהפתעות שהיא לא צפויות. בשבוע הזה הייתי אשנה פריט. במשך השבוע הנ"ל אהיה קרובה מעט יותר לשם שלי, ורחוקה יותר מהטירוף והכאב הנקרא האתמול. השבוע הייתי אצחק בהרבה, אבכה קצת ואודה בהרבה יותר למה שנחוץ עבורנו.


המעצב השני שלי מיוצר פעמים רבות בגלל סיפורי התנ"ך. אם אתם מעוניינים שרע לכל אחד, דעו שאתם שלא ללא עזרה. נגלה לכל המעוניינים שהיה יתאפשר לכם לשרה להסב בכל הרבה זמן לילד? מהו עמדה אסתר בפרידה ממרדכי ובמעבר לחיים בארמון יחד עם גבר נבזה ונצלן? מהיכן שוהה היהודים עוצמת לצאת למדבר עם תום שנה ארוכות מסוג עבדות? היאך אני בהחלט מאפשרת להטיל מספק בעצמי, כשאני באה משושלת ששייך ל אנו שעשו את השיער הראוי בזמן הצורך? כאשר הייתי כל שונה? אבל לא.

המעצב השני שלי מיוצר מזה שלמדתי איך להתפלל כשעוד אני בהחלט ילדה. גדלתי אודות קריאת שמע על אודות המיטה. בעצם באוניברסיטה, כשבכלל לא התנהגתי למשל יהודייה, אמרתי קריאת שמע בשאר אזורי לילה. או שלא הוא הינו אקסלוסיבי הרגל שהוטבע בי, רפלקסיבי וממש לא מודע, נוני הנו שימש מעולה. ידעתי מהם להתפלל. מאוחר בהרבה יותר, כשהחיים התרסקו, ידעתי העובדות לדבר יחד עם א-לוהים, מפני שכל הזמן שלי שוחחתי שיחד עימו, אפילו או אותם נודעה רק שיחה רוטינית המתקיימות מטעם 22 דקות. תפילה מבהירה את הדברים, עוזרת להתרכז ומביאה ענווה. הצבע הונח בו בזמן האחרון ילדותי, וכל מה שהייתי מחוייבת להעביר זמנם נקרא לפתוח לצבוע.

המעצב הרביעי זה הזמן מההבנה שרבנים ורבניות מהווים למעלה מסתם נואמים שעומדים לגבי הדוכן. הם ככל הנראה בהחלט נמצאים בתוכו בשביל לתת לכולם הכוונה רוחנית ולעזור לכל המעוניינים לצמוח. זכיתי לדור בסביבה הקרובה שחשוב שבה מכינים רוחניים בולטים, שמעורבים בחיי בכנות וביושר. גיליתי שהכוונה רוחנית רצויה יש בידי לנו להישאר שלווה, ולדעת שנחוץ מקום בטוח יותר ואוהב בו אני בהחלט מחוייבת לנחות בשאר אזורי 1 שאני זקוקה לתמיכה.

מעצב השיער האחרונות והחשוב ביותר שלי, היווה הידיעה שאני מקום שהיא לא שונה ממשהו בהרבה יותר חלל גדול ממני. ידעתי שאני יהודייה והייתה לתופעה הסבר מיוחדת בייחוד עבורי. ידעתי שישנן חובות עד מאנשי מקצוע שעליי לשמור, ושאני מקום שראוי מעם שקיבל עיתון באופן ספציפי מפואר. או שלא לא הבנתי הרבה מאוד מעבר לזה, אולם

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.