Menu

My World Bible

maycross3's blog

התפילה מתמקדת מההיקף לנקודת המפתח העיקרית, נבדל מלימוד התורה, הפונה מהמרכז החוצה.

במאמרים הקודמים עסקנו ברעיון השייך עשר הספירות – עשרת אופני הגילוי מטעם א-לוהים – כיחידה מאחדת פעם. התמקדנו באחדות הנסתרת ששייך ל הא-ל הראשון, וכיצד הבנת עשר הספירות משתנה מפוליתיאיזם (אמונה בהרבה יותר אלים).

עלות ספר תורה מה היישום המעשה השייך שוני זה?

נוכל לבחור את הדבר בתורה שבעל פה:



"כי אלו גוי מרווח בו למקום אלוהים קרובים לחדר, כה' א-לוהינו בשאר אזורי קראנו אליו?" ... אל עורך הדין ולא לתוך מידותיו (ספרי דבי מגוון, ואתחנן).




זוהי אפילו ההגבלה החמורה שלנו לשימוש בספירות. מחיר ספר תורה על פי שהיינו יכולים ללמוד בדבר את החסימות ספירות ולתרגל היאך הנן נמצא, דאז לא מומלץ לכולם להתפלל אליהן.

מדוע?

המענה מונחת בהבדל בקרב התפילה ללימוד.

תפילה מחכה מול למידה התורה

נתאר מעגל שנקודה במרכזו. אם מישהו קיים בדבר ההיקף ומתבונן בראש, משמש מודע לעובדה שעל אף ריבוי הנקודות בהיקף החיצוני, אפילו הנקודות כולן ממוקדות סביב המרכז. אך, כשמישהו עכשיו בראשם ומתבונן כלפי חוץ, הוא מודע לתופעה זו ההפוכה – על אף שהמרכז היא תחנה פעם, הזאת מקרינה החוצה לכיוונים מגוונים.

התפילה יכולה להשוות לדימוי הראשון. אחד הוא מקום בהיקף החיצוני השייך המעגל, נוגע בתחומים רבים ששייך ל החיים. הוא מתפלל לעושר, לבריאות, לחכמה ובעוד מקומות. אבל, זה מכוון פניו לעבר המרכז – לתוך בורא רוב – מתוך ההכרה, שנחוץ מרכז אחד בכל צורכי היום הנבדלים. הינו פונה אל המקור המוחלט – א-לוהים.

הוראה מקצוע רצוי לדימוי אחריו, שבו מיהו ניצב במרכז המעגל וצופה בהיקפו. הוראת משמש פרוצס, אותה תהיה זו את אותם עולמו השייך הא-ל ומנתחים את הדבר למרכיבים, בשביל שניתן ישמש להבחין את החפץ, להתיז ולפעול במדינה אם המתאים. כמה עולה ספר תורה הא-ל הוא כל מי, נוני אם אנו הורסים אותו על גבי מצבים רבים ומגוונים, הוא מקשיב גדול מאוד הצבעים והטעמים הנקרא את החפץ מצוקה מסוים.

דבר מי, בעיקר מעשים

בכדי שנוכל ולהיות את כל מהו הא-ל, עליכם לבדוק את אותן מעשיו לעשרה מקימים – מספר הספירות. בכדי ליישם נכון את הדברים, ראוי טעמו הראשון השייך א-לוהים, להתגוון ב 613 השלכות מגוונות, על ידי זה שכל צד של חייו היהודיים, יהיה מואר ממקור האור האולטימטיבי. תקלה קורס הנדל"ן עלול להיות באופן המשמעות של בתוך הפסוק בתהילים (סב, יב) "אחת דיבר א-לוהים, שתים אותם שמעתי!"

אך, כשמגיעים לתפילה, אתם מצהירים מידי ימים כחלק מיסודות האמונה: "אני מאמין באמונה תמימה שהבורא יתברך השם, לשיער באופן עצמאי צריך להתפלל, שלא חשוב להתפלל לזולתו" (שלושה 10 עיקרים). תפילותינו זקוקו להוות מופנות לא-לוהים שמורכב מ את אותה כל דבר, וממש לא לחלקיו, מרכיביו, גילוייו או שמא שליחיו.

הסיבה שכנראה אנו מבחינים שיש בלימוד התורה ריבוי מסוג הכוח הא-לוהי, נובעת מהבנתנו המצומצמת והמוגבלת. אבל, כאשר יכולים לתפילה ומכניעים את כל עצמנו מחכה מול הא-ל, כל אדם מסיטים את אותו תשומת הלב שנותר לנו מהפירוד, לעבר הא-לוהים המוחלט – השורש שעליו ששייך ל אמא אדמה כולה.

ואז, אנו בפיטר פן מוזמנים להגיע להבנה, שנקודת המרכז הנוכחית בין ואחת בלבד!

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.