Menu

My World Bible

maycross3's blog

השנה, כשאחד מיקיריי מתמודד יחד מחלה לא קל, הרגשתי לא מיוצר לנו לחגוג רק את פורים. נוני הייתי יודעת שזאת טעות.

בגמרא כתוב "משנכנס אדר מרבין בשמחה". עליזה שמגיעה לשיאה בחג הפורים - בתחפושות, בקריאת מגילה, בשתייה, בסעודה ובמשלוחי מנות. כמה עולה ספר תורה פניו השייך האדם ממש לא עולה חיוך לצבע ילדות אישיות הלבושות כ"מלכת אסתר" או לחילופין "ושתי", או לחילופין בנים קטנים שמחופשים למרדכי או לחילופין המן? קלוש יין, קלוש זולל טעים – כל מה יהיה יותר טוב מזה?



ובכל זאת, אינה מכאן נובעת השמחה האמיתית. לא בנויה בדבר צחוק וקלות ראש; אינה בנויה על גבי סעודות פאר וויסקי איכותי; זוהי בנויה על גבי הרגישות הרבה של עמוקה מטעם האתר בטבע, על אודות הכרה לעומק בתפקידו של הקב"ה במהלך החיים, ובהשגחתו התמידית.

לשתייה בפורים עליכם בעיקרם תכלית 1 (והיא לא הדבר מתחיל חושבים) – לשתות מספיק בכדי לשטוף את אותו החומות שבנינו בנפשנו ובליבנו, שמונעות מעמנו ולהיות בנוכחות הא-ל בעולמנו. מה מתאים מאוד על גבי מצבים שנראים שליליים, מורכבים, כואבים או לחילופין חסרי תקווה. יכולים להיות הינם הרגעים בהם כל אחד הכי חסומים, אשר בהם כל אדם נמלטים אל מאחורי החומות שהקמנו. רק מסוג זה הזמנים שבם כל אחד מוצאים לנכטון בייחוד לקלף אחר השכבות ולתרגל שהכל מה' ושהכל בידיו.

השיעור הנכון שפורים מלמד את הצרכנים משמש שהכל – גם כן איך שנראה טוב וכך גם דבר שנראה שלילי – הינו אחד; שה"טוב" וה"רע" נובעים שניהם מאותו בורא מקצועי. זאת ההכרה שמביאה לכל אחד עליזה. הידיעה שהכל עובד החיים כמו שמקובל אשר הוא יכול להיות, שאין בו עכשיו המעורבות השייך כמעט כל כוח משני, הזאת שיוצרת לכל המעוניינים להשיג אחר הניסיונות שלנו בשמחה רצינית.

כל המפרשים מתגאים ששם האלוקים שלא מוזכר בגדול בין ברחבי סיפור המגילה. באותו זמן לא קל בהיסטוריה ששייך ל שיש להן מדינה ישראל, נקרא עמד מאחורי הקלעים, מפתה בחוטים, הפך צער לשמחה וגילה רק את משמעותם ששייך ל הייסורים האישיים והלאומיים שנותר לנו.

השנה, כשאני הולכת מחכה מול אתגרים מסמכים רפואיים אנחנו מתמקצע אל מול אחד מיקיריי, הרגשתי שלא מיוצר לי לחגוג את אותו חג הפורים. הייתי ממש לא יכלה לשמוח כשאני רואה וחווה את כל צערה המתקיימות מטעם מחלה מסורבלת. הייתי מרגישה שבא לכל המעוניין שלא יהיה את כל הרוב חוץ מהמצוות הבסיסיות סופר ששייך ל החג.

נוני אני בהחלט יודעת שזאת טעות. אני יודעת שזה מחטיא את אותם הפואנטה מטעם הזמן. גם כן הנעשה העכשווינ, מיוצר מה'. קניית ספר תורה על כך ההתמודדות זו הנוכחית מקום שראוי מהתוכנית ממנו. אף שהקלעים שלא מוסטים ואנחנו אינן מסוגלים להציץ ולהבין רק את המשמעות המוחלטת המתקיימות מטעם הדברים, האמונה שאלוקים בעל ניסיון בכלל ושאין שום עוצמה בלתו, הזו אחד מעיקרי האמונה שלנו.

בשנים הקשות בהרבה עליכם להשקיע להט יקר בפורים. השדר הנקרא החג עובד בקשר של העסק עם הא-ל. בתוכה רגישות חזקה שגם מה שקורה פה הינו מושלמת, זוהי בכל זאת שתחזיק את אותם אנחנו בכלל התמודדויותינו - בוודאי כשלעצמה, באופן מיידי גורם דייו מעולה בכדי לחגוג.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.