Menu

My World Bible

maycross3's blog

החלטה מתבצעת בכל מקום זמן וסך כל הבחירות מהוות את אותה מהות חיינו ומגמת מצבנו הרוחני והנפשי.

פרשת השבוע מתחילה במשפט תמוה "רְאֵה, אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם--הַיּוֹם: בְּרָכָה וּקְלָלָה." הדבר בהחלט חיוני לראות? ואם חיוני לכם בחירה אזי הדבר פתאום שאבחר בקללה??

ממה באה לידי ביטוי יכולת הבחירה שלנו ביומיום? סביר לקחת בברכה, אך בגדול כל אחד לרוב עיתים ניתן למצוא שאין בהם משים בקללה. הנה כל אחד סועדים מאכלים שמזיקים לדירה, כל אחד מעשנים גם ידיעת התקלות, כל אחד פוגעים במודע בזוגיות, מפרקים משפחות בשביל תאווה מטעם השניה, משלבים סיכונים פיזיים פזיזים ועוד משמעותית.

חוש הראיה של החברה שלנו מאוד מוגבל. אנחנו אפשר לראות רק שטח קטן מאוד מספקטרום התדרים ובנוסף המוח מסנן דברים לדוגמה בניסוי הגורילה המפורסם (http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1652736). הניתוח שלנו ששייך ל המציאות בפועל בייחוד סובייקטיבי: הדבר שנראה מהנה לאחד, נולד סיוט לאחר, כל מה שנראה סביר לאחד, נראה טירוף מוצהר בסיומה של. באופן מעשי, תפישת המציאות של העסק מוגבלת בהתאם ל שדה הראייה היחסי שיש לנו.

בהתאם הקבלה, ככל שעולים באיכות המודעות והרוחניות, תפישת המציאות בפועל משתפרת ונעשית למעלה הגונה, ואז כל אדם מכירים את הפקטיקה בדרך בהרבה יותר חד, ואת הקשת הרחבה שהיא מדי צורות הבחירה שלנו, בעוד התגובה היחידה שנראית לכל אחד בריאה. היא בנוסף בכל זאת המאפשרת לכולם שמצויים את אותה התוצאות הטובות המתקיימות מטעם כל הדרכים של החברה שלנו בכלל רגע נתון ולבצע סגנון על פיהן.

קורה שאנחנו אנחנו אתם מוצאים בקללה ללא צורך, כאשר שמים לנגד עינינו את אותה הסיפוק הרגעי וההנאה הרגעית לטובת התוצאות הטובות לטווח ארוך. אם אינן מעוניינים בעניין התוצאות הטובות לטווח הארוך הנקרא הכניעה לתאוות, וכל מה שעומד לנגד עינינו הוא למעשה הסיפוק המידי והרגעי, כל אחד באופן מעשי משיגים בקללה. כאשר אנשים מתעצבנים בפעילות, או אולי בנושא הקליינט כדי להעניק את אותו תחושת הצדק שלנו, כל אחד אפילו אתם יכולים לגלות לפגוע ביחסים של החברה שלנו עימם ובבריאותנו. במקרה ש אנשים מתלוננים, על מנת להעניק לעסק תירוץ לאי העשייה שלנו, אנשים פוגעים בתחושת האושר של החברה שלנו. האם כל אדם ניתן למצוא לרמות, לנצל, לא לאפשר, ולפגוע בזולת, אנו פוגעים במרקם החברתי במדינה.

לפי היהדות, דרישה היחידה שיש לנו בכל זמן נתון, היא: כאשר להיכנע ליצרים של החברה שלנו ולתאוות של החברה או להתגבר ולהשמיע ניהול חיינו. הוא בא לידי סמל בבחירה לבלום את הכעס וגם כשפוגעים בנו, לקום ולבצע בנוסף כשמפחדים, ליזום כמו כן כשבא לכל מי שמעוניין להתעצל, לשמוח וגם כשבא לכולם לחוש רחמים עצמיים ואם בכל השניה בחייכם. דרישה ראשיתה במרבית שניה וסך מדי הבחירות מהוות את אותה סוגו של חיינו ומגמת מצבנו הרוחני והנפשי.


הקבלה מעניקה לעסק החומרים של נוח לצפות עד כל אדם חיי אדם במודעות אם תחלופה ל שליטת האגו שבבעלותנו. אם ניווכח רק תגובה אפשרית אחת סיטואציה, סימן שהיינו באוטומט גמור תחת שליטת היצר. או שמא שדה הראייה מתרחב וניתן לראות מגוון זיהומים ומחלות אפשריות, בני האדם יקרה להיווצר בהרבה עלות ספר תורה .

או לחילופין התגובה שעולה לנו לצמרת הזו "איך אפשרי שלא להתעצבן אודותיו כשהוא מתנהג ככה?", דעו שזהו האגו השולט כרגע :)


ככל שנשכיל "לראות", נדע ונבין את אותו צורות הבחירה שלנו ואת השלכותיהן, ועל ידי כך למיין טוב יותר. הקפידו לקחת בברכה.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.