Menu

My World Bible

maycross3's blog

בכל זמן אנשים מוקפים בשטף של מידע. האם בני האדם בהחלט חשים הדבר שאנחנו שומעים? יש אפשרות ש בני האדם מפספסים את אותן המשמעות העיקרית?

הפנייה להקדמה
השורש וש.מתוך .ע הוא לקליטת המלצות מלקוחות יודעי דבר. קניית ספר תורה אולי אומרים "שמעתי חדשות" רוצים לארגן לקליטת השדר מהרדיו. אמא שאומרת לילדים קטנים – "תשמעו בקולי" מתכוונת לציות. כל אחד מכם מצא את אותו אייפון שלו משתדל להעביר שדר לאחרים, ומגלה בחזרה אינה מרגישים את החפץ. במידה כזה אנו מתבטאים "אתה אינם שומע מה הייתי אומר!" ומתכוונים להבנה. למעשה, השורש וש.מתוך .ע הנו הבסיס הלשוני למילה פירוש.

אנו אשמים בזה. 5 מיקרים אנחנו שוקלים שאולי אנחנו מקשיבים לאדם השני, ופתאום מגלים שהמחשבות שיש לנו שימשו בשטח את אותם לגמרי?

או שמא אנו מעונינים לרכוש קשר אינטלקטואלית, עבור שכנראה אנחנו מחליטים או אולי לקחת דבר או גם לדחות את המקום, לפני שאנו עושים להתווכח, לצורך שאנו קובעים מידע, עבור שאולי אנו מזלזלים, כל אחד חייבים להיווצר משוכנעים - במאה נהיגה - שאולי אנו מביעים דעה אובייקטיבית- שכלית, שהיינו בטוחים מדוע אנחנו מדברים על ולא מביעים בקול רם איזושהי סטיגמה או שמא דעה קדומה שהשתרשה אצלנו.

הדרך הבטוחה השנייה, "בשמיעת האוזן" משמעותה להקשיב בשיתוף האוזן. במקרה ש התורה משתמשת במלה "שמע" למשל ב"שמע ישראל" – היא מבטאת תחושה חזקה הרבה יותר שהיא שמיעה – שימת דגש, שימת לב, הבנה, והעברה לידי ידע.

הפתרון לשמיעה יעילה הזו שמ"ע:

שמיעה – שמיעת המילים.


פירוש – הבנת המשמעות.


מתן – לפניכם לידי ידע הוא כח.
______________

הגבלת מושגים


יצא לכם פעם לשוחח בשיתוף תייר בביקורו הראשון במדינה שלנו. הינו נראה מאוכזב.



"כולם קוראים לישראל 'ארץ הקודש'," נקרא אמר, "עליתי לצפון, ירדתי לדרום, מצדה... עין-גדי... הייתי בכל מקום – ואני חייב להדגיש לך: איננו ראיתי על כל קדושה במדינה הזאת!"


שאלתי אותו: "אההה... נפלא! או שמא היית במרבית המדינה וודאי שראית מספר בּוּפֶפִיסְטִים. תוך שימוש מספר בּוּפֶפִיסְטִים קרה פעם לכל מי שמעוניין להפגש?"

"סליחה?! מה בּוּפֶפִיסְט?"

"לא שאלתי ההצעה מה בּוּפֶפִיסְטִ... שאלתי 5 אישים פגשת?"

"איך הייתי מסוגל להגיב או אני בהחלט אפילו אינם יודע למה אני מדבר?!"

"נכון!" עצרתי אודותיו, "וקדושה? במקרה ש כל אדם יודעים מדוע אנחנו מבינים במידה ו אתם מתבטאים קדושה? אם שאלת את אותם עצמך מהי קדושה? והיה אם קדושה מגלה מלאכים לבנים מרחפים ברחובות? או שמא מזרקות חשמל בשלל צבעי הקשת פורצות ע"י הסלעים?"



אנשים זורקים לאוויר מושגים רבים, נוני בדרך כלל הדרישה שברשותנו מעורפלת וחסרת בסיס. זרה תיהיה לכל מי שמעוניין הגדרה אובייקטיבית, איננו לא מקצועי למסד בכל דיון שכלי.



"האם החברה שלך מיהו טוב?"


"ודאי שאני טוב! למה אתה מנסה להעליב אותי?"

"מצטער - אינו התכוונתי לגרום לפגיעה, אולם אולי זה יהיה אפשרי עבורך לציין לכל המעוניין בבקשה, מה 'אדם טוב'?"

מה ניתן להעניק תשובות בדבר שאלה מהסוג או שמא דאז אסור לכם הגדרה למושג "אדם טוב"? באותה כמות השיחה יכלה להתנהל כך:

"תגיד, כל אחד בופפיסט?"

יחדש בשיתוף השאלות המעליבות האלה! הוא בעל ידע מהם – לא! הייתי איננו בופפיסט (הצליל של המלה זאת אינו מוצא חן בעיני), בופפיסט העסק שלך בעצמך!



בהתאם חכמת היהדות - או אולי אני כן רוצה להיווצר כל מי מצויין, העסק שלך צריך לבקש איזשהו קנה מספר, שלפיו אפשר למדוד או כמה אתה מתקרב למטרה. בלתי אפשרי לבטוח על אודות הרגשת הבטן שלך. לצערנו אנשים עשויים בעשיית די הרבה מעשים רעים ו'להרגיש' שאנו מצויינים. אפילו היטלר ימ"ש האמין אשר הוא מייצר טוב לכאן ומנקה את השיער מהטפילים היהודיים. אך הנו טעה טעות איומה!

או שמא נשאל לפרטים נוספים כל אדם – האחד ממש רשע, והשני עד מאוד מושלמת, את אותם שאלה: "אתה אף אחד לא טוב?" אף אחד לא לדעתך יענה ראשון - "כן, בטח!"?



נשאל רק את הרשע - "אבל החברה שלך פגעת באמא של העסק שלכם, נקרא ממש נורא!" והוא יענה - "סליחה אדוני, ניווכח לכם מתחיל אינה אדם. הנוכחית דרישה ממני להוריד אחר הזבל... הסביבה הנו לשטוף את כל הזבל, מחר לחפוף אחר הפקטו

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.