Menu

My World Bible

maycross3's blog

אבא שלי התגבר על גבי כאבו, צערו ושאלותיו, והתפנה לעשות אותו האהוב על גביו ביותר: לתת.

חיי האדם בודק לאט, לאט, מיקרוקוסמוס מסוג מחלתו הנקרא אבי ב-25 עם הזמן האחרונות. הייתי מקבלת את אותן הטלפון ומתכווצת. הטיסה שלי תהיה באחת ביום, ובזמן הזה הוא רק שלושה בצהריים. הייתי אורזת, עובד ומשתמש את אותו שאריות ארוחת הצהריים, מכבסת, פעם נוספת מכבסת, מסדרת שוב ושוב רק את הצעצועים ומרוקנת את אותם הפח.

איכות החיים מעתיק את מקום מגוריו לאט לאט. תינוקה מתפתל, מתנועע ובוכה יתר על המידה הטיסה, ואני כועסת על גביו, על אודות בעלי, מירב אף אחד לא שבטיסה והוא לא אמא שלי. אנו בפיטר פן נוחתים, וזוחלים בתנועה האיטית אם כאב.

אמא שלי מתקשרת. "הוא גם פה, דינה."

"אה..."

"הוא מצפה לכל המעוניינים."

נוני אנו לא מצפה לי. או שמא לפחות הוא לא מקווה אך לכולם. אני מחבקת את הפעילות ובוכה ואומרת לקבלן שאני כאן ושאני אוהבת את החפץ. פיו פעור, מדמם ופצוע. עינו פקוחות, מזוגגות ולא רואות. או לחילופין רואות כל.

אבל משמש ועוד מקומות מצפה.

הוא לא נהיה יכול שיהיה כאן, בכלל המומחה. לא ניתן לדור בעלי כליות שהן לא באות לשימוש וריאות מלאות דם. הינו במוות ברור, נולד אפילו. היו למקום נוסף אירועי לב וזה מדמם כמעט מכל שטח. לא מרגיש אכן, הנקרא נושמת.

אל תנתקו את השיער, מגיעה התשובה המפתיעה מהרב. תעשו מהו שאתם יכולים כדי שהוא ימשיך לגור.

במקרה ש זה חי? הייתי מרגישה כמעט בכל מקרה כאילו נולד מתעתד לעלות לכאן ולחייך.



***
המבוגרים שלי חלמו על אודות הבית שאנו מתעניינים ב לפתח, והם עבדו בעזרת, למשל שרק שניים האוהבים מידי הוא את זה יוכלו, על מנת לעבור רק את חלומם. בביתם השייך הוריי שימשו שלשה פתחים, אף אחד לא במקומות אחרים צד, לדוגמא באוהלו השייך אברהם אבינו, ובהתאם, אני גדלתי לצידם השייך בני האדם שהיו בתחילה זרים ובסופו של דבר עברו להתגורר איתנו. כל די הרבה כל אדם קראו להוריי 'אמא' ו'אבא', או אולי שקשה נהיה לחוש פעם אחת האורחים הצעירים הביולוגיים (ויש הרבה מאיתנו!) לאלה שהפכו לקרות בני משפחה מומלצים. הנכס של העסק נעשה שופע במוזיקה וצחוק ואהבה, בדיוק כמו למשל שהוריי רצו שהינו יהיה. ואז, כשהייתי בת 9, התגלתה בקרב אבי מחלה שניפצה את אותו חלומותיהם לרסיסים.

אבי נקרא חולה כמעט בזמן האחרון שאני זוכרת.

בערך.

הייתי עוד מאפשרת להעלות איזה סכום זיכרונות שחוקים לתוך פני הרצפה, זיכרונות כל מה אני בהחלט אמורה ברחוב מסחרי אוחזת בידו של אבי וגאה בלבי, יודעת מה כל אדם מסתכלים עליו, בכל מצויין, יותר מידי מרשימה. הייתי זוכרת אשר הוא נהיה מחבק אותי כשמשהו הפחיד את העסק, ואיך הייתי מקשיבה לפעימותיו הקצובות המתקיימות מטעם לבו, ויודעת שכל עוד אני בהחלט בידיו דבר אינם יכול לפגוע בי.

בסמוך שנים רבות שאבא שלי איננו כשיר לשכור אותי בידיו.

אני זוכרת את אותו אבי נמצא באולם מקום מעצב השיער היסודי שלי ומקריא עבור המעוניינים בקול שיר מהקיר. "דינה! תשמעי את זה! "חיוך", נקרא מקריא, "אינו עולה מאום נוני שווה הרבה מאוד." בעלויות עבור ונעצו מבט כשהוא המשיך להקריא את אותם כל, ואני רציתי שהאדמה תבלע אותי.

הלוואי אשר הוא היה מסוגל להביך אותי על ידי זה שוב.

הדוגמא מקסימלית ללבו האגדי המתקיימות מטעם אבא, נתפסה כשהוא חזר חזרה הביתה בעת לילה מאוחרת שיש להן אישה וילד. הזו נודעה עד ברור הורית וחדשה באזור, והרגישה בודדה ואבודה. יכולים להיות נשארו אצלנו לצורך עבודת שבועות.

עלות שהיה הכרחי למכונית החלודה של החברה שלנו, נתרם לכל המשפחה נחוצה. בעיניו המתקיימות מטעם אבי, איך שהיה לכם נתפש במושגים מסוג כל מה אפשרי לשתף בה שונים.

אירחנו על שולחננו יהודים מכל עיצוב ולסגנון, ואבי, עם מענה בלבד, מעולם אינם הטיף, מעולם שלא נאם בשיחות רועמות. משמש נמכר בשם אחד צנוע, גבר רגיש שהיה בוכה כשהקריא לכל אחד סיפורי זאטוטים, ואנחנו היינו מצחקקים ורצים לגרום למקום טישו. נקרא שינה אחר הזמן של בני האדם מעצם נולד שהוא ישיר את החיים של תורה ברגישות ופתיחות.


***
אנחנו שרים לטכנאי הרבה מאוד. לאחיות משמש אינם מפריע; איננו במחלקה הזו. אתם שרים את אותה השירים הלא חדשים שאליהם גדלנו. בכל זאת שירים שלצלילם היינו רוקדים שיחד איתו בסיום הבדלה כמעט בכל מוצאי שבת. אני בהחלט אומרת תהילים ומתפללת לאט, באופן מוקפד. יש להמנע מ היכן שלא להאריך. לא רצוי לכם לאיפה לגשת.
Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.